شکل 1-1: مثال هایی از روبات های غیر متحرک |
4 |
شکل1- 2: نمونه هایی از روبات های متحرک بر روی زمین |
5 |
شکل 1-3: کاوشگر کنجکاوی، ماموریت اکتشاف در مریخ |
6 |
شکل 1-4: نمونه هایی از روبات های پرنده |
6 |
شکل 1-5: نمونه هایی از روبات های دریایی |
7 |
شکل 1-6: نمونههایی از روباتهای انساننما |
9 |
شکل 1-7: محیط های شبیه سازی فوتبال دوبعدی و سه بعدی |
12 |
شکل 1-8: محیط های شبیه سازی فوتبال دوبعدی و سه بعدی |
12 |
شکل 1-9: ساختار لایه ای کد پایه |
17 |
شکل 2-1: راه رفتن ایستا |
23 |
شکل 2-2: راه رفتن پویا |
24 |
شکل 2-3: بخشهای مختلف روبات صنعتی |
26 |
شکل 2-4: روبات آموزشی Robonova-1 |
29 |
شکل 2-5: مدل ساده شده Robonova-1 |
30 |
شکل 2-6: مسیر حرکتی ثبت شده مفاصل کفل و زانوی انسان |
32 |
شکل 2-7: تحلیل یانگ از مسیرهای متناوب ثبت شده توسط نرمافزارPOLYGON |
33 |
شکل 2-8: شمای کلی الگوریتم ژنتیک |
36 |
شکل 2-9: شمای کلی الگوریتم ازدحام ذرات |
39 |
شکل 3-1: اتوماتای یادگیر کرایلوف |
43 |
شکل 3-2: اتوماتای یادگیر کرینسکی |
47 |
شکل 3-3: اتوماتای یادگیر L2N,2 |
49 |
شکل 3-4: اتوماتای یادگیر L2,2
|
50 |
شکل 3-5: اتوماتای یادگیر در تقابل با محیط |
54 |
شکل 3-6: یک بازوی روباتیک افزونه |
55 |
شکل 3-7: چرخشهای مهم در فضای R3 |
56 |
شکل 3-8: روبات صنعتی اسکارا |
57 |
شکل 3-9: اتصال محورهای مختصات به یک بازوی روباتیک |
57 |
شکل 3-10: مفصلبندی روبات نائو |
58 |
شکل 3-11: الگوریتم پیشنهادی برای یدست آوردن مقادیر مفاصل |
63 |
شکل 4-1: زمان میانگین 30 مرتبه اجرا با هر مجموعه توانایی |
77 |
شکل 4-2: تغییرات سرعت روبات در راه رفتن مستقیم با توجه به تعداد مفاصل انتخابی |
80 |
شکل 4-3: تغییرات سرعت روبات در راه رفتن از بغل با توجه به تعداد مفاصل انتخابی |
81 |
شکل 4-4: تاثیر تعداد مفاصل انتخابی در تعداد دفعات زمین خوردن روبات در راه رفتن مستقیم |
82 |
شکل 4-5: تاثیر تعداد مفاصل انتخابی در تعداد دفعات زمین خوردن روبات در راه رفتن از بغل |
83 |